Tematyka kompleksowa: Mój kotek.
Cel ogolny: Rozumienie pojęcia liczby w zakresie 3.Posługiwanie sie liczebnikami głównymi i porzadkowymi.
Cele operacyjne: dziecko: -potrafi odpowiadać na pytania -portafi ruchem odtworzec treść wiersza -potrafi określic wygląd kotów -potrafi samodzielnie przeliczać -potrafi samodzielnie wykonać prace
Forma pracy: z grupą indywidualna
Metoda: pokaz rozmowa ćwiczenia praktyczne
Pomoce: kolorowe ilustracje,sylwety kotów,wiersz M.Terlikowskiej"Mruczanka kołysanka,kredki,klej
Przebieg zajecia:
1. Słuchanie wiersza
Lubisz kołysać swego braciszka? Albo siostrzyczkę?Małą tyciutką... Gdy nie chce usnąć -cicho jak myszka, zamrucz mruczanke. Prostą i krótką
Mru,mru...Cichutko... Mru,mru...O,właśnie! I zaraz dzidziuś spokojnie zaśnie... Mru,mru,mru,miau,miau,miau... Zaraz dzidziuś będzie spal... Miau,miau,miau,mru,mru,mru...Oczka zmruż do snu...
Mru,mru,mru,hi,hi,hi... Byly sobie kotki trzy... Jeden chrapie na kanapie, na dywanie drugi chrapie... Trzeci zwinął się w klębuszek i maleństwu wlazl na brzuszek!
Mru,mru,mru,miau,miau, zaraz dzidziuś będzie spal. Mru,mru,hi,hi, jak te kotki trzy.
2.Proby inscenizowania wiersza. 3.Rozmowa na temat wiersza: -Dlaczego kołyszemy małe dziecko? -Ile było kotków? -Co robiły dwa kotki? -Co robil trzeci kotek? 4.Przeliczanie kotków. 5.Wybieranie trzech róznych sylwet kotkow(każde dziecko indywidualnie). 6.Określanie wyglądu wybranych kotków( białe lub czarne) -próby używania liczebników porządkowych pierwszy... 7.Przyklejanie kotkow na kartki.Dorysowanie miseczek(tyle samo co kotkow)
Opracowala: Katarzyna Kopeć |